شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 27 تیر 1402/ شماره 795
عناوین مهم امروز: دو دستگی در رقابت پلی اتیلن ها، کسری هلدینگ باختر فردا عرضه می شود، ثبات دلار در 48 هزار تومان

دو دستگی در رقابت پلی اتیلن ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. با توجه به عرضه نشدن گریدهای هلدینگ باختر، رقابت در برخی گروه هاکاهشی و در برخی گروه های دیگر افزایشی شد.

رقابت در گروه های سنگین اکستروژن و سبک خطی افزایشی شد. گروه سنگین اکستروژن از 13 تا 17 درصد رقابتِ هفته گذشته به 14 تا 21 درصد و سبک خطی هم از 21 تا 55 درصد به 28 تا 65 درصد رقابت رسید.

در مقابل گروه های سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک فیلم کاهشی شدند. سنگین بادی که هفته پیش بین 7 تا 15 درصد رقابت شده بود به قیمت پایه تا 2 درصد رقابت رسید. سنگین فیلم هم امروز بین 4 تا 12 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته پیش، بین 7 تا 39 درصد رقابت، معامله شده بود. گروه سبک فیلم نیز از 5 تا 47 درصد به قیمت پایه تا 46 درصد رقابت رسید. رقابت گروه پت بطری هم امروز از 61 تا 63 درصد به 47 تا 58 درصد کاهش یافت.

کسری هلدینگ باختر فردا عرضه می شود
پتروشیمی های گروه هولدینگ باختر که امروز در برخی گروه ها با کسری عرضه همراه بودند، فردا عرضه می شوند. پتروشیمی های مهاباد، میاندوآب و کردستان و لرستان، انواع گریدهای سبک فیلم، سنگین تزریقی و سبک خطی را عرضه می کنند.

ثبات دلار در 48 هزار تومان
دلار آزاد که روز گذشته 350 تومان افزایش داشت و بازار را با 48 هزار و 850 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را با صعود به 49 هزار تومان آغاز کرد ولی مجددا کاهشی شد و به 48 هزار تومان بازگشت. در نهایت تا ساعت 16، دلار به قیمت پایانی روز گذشته برگشت و هر دلار، 48 هزار و 850 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به دوشنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 258 تومان قیمت خورد.

کاهش و ثبات در بازار مواد اولیه
قیمت های بازار امروز عمدتا روندی کاهشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، کالاها روندی کاهشی داشتند. سنگین بادی، سنگین فیلم و سنگین تزریقی بیشترین کاهش را داشتند و بین 300 تا 800 تومان اُفت را ثبت کردند. کالاهای پ پ نساجی هم امروز همگی بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند. گروه پ پ شیمیایی هم بین 3000 تومان کاهش تا 500 تومان در برخی کالاها ثبت شد. در مقابل گروه پی وی سی بعد از رقابت های روز گذشته، افزایشی شد و بین 800 تا 1000 تومان رُشد را ثبت کرد. گروه پت بطری هم امروز به رغم افزایش 2.600 تومانی در پایه ها، بین 2000 تومان تا 2500 تومان ریزش را رقم زد.

جلسه اضطراری برای تصمیم‌گیری درباره نرخ خوراک پتروشیمی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فردا در مورد نرخ خوراک پتروشیمی تصمیم‌گیری خواهد شد. وی اظهار داشت: ما پیشنهاد دادیم که فرمول نرخ خوراک حداقل 3 یا 5 ساله ثابت باشد.

تداوم معاملات برنت با 78 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 78 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 78 دلار و 72 سنت رسید.

ورق بورس برگشت و 43 هزار واحدی صعود کرد
بعد از ریزش 64 هزار و 662 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز صعودی شد و شاخص کل در پایان معاملات با صعود 43 هزار و 122 واحدی، به یک میلیون و 999 هزار واحد رسید. مهمترین دلیل این صعود را می توان به جلسه اضطراری دولت برای بازنگری فرمول قیمت خوراک، نسبت داد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟